OBCHODNÉ PODMIENKY

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU (e-shopu)

 

Článok I.

Vymedzenie pojmov

1. Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu – online trhu ) je ML product, s.r.o., so sídlom Skladištná 5836, 984 01 Lučenec, IČO : 51 073 846, zapísaná v Obchodnom registri okresného súdu Banská Bystrica, Vložka číslo: 32574/S, email: info@mlproduct.sk, telefonický kontakt : +421 945 508 863.

Online trh je služba, ktorá pomocou softvéru, vrátane webového sídla, časti webového sídla alebo aplikácie umožňuje spotrebiteľom uzatvárať zmluvy na diaľku s obchodníkmi odlišnými od prevádzkovateľa online trhu alebo s inými spotrebiteľmi.

E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.

Prevádzkovateľ online trhu je osoba, ktorá prevádzkuje a poskytuje spotrebiteľom online trh, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

2. Predávajúcim je ML product, s.r.o., so sídlom Skladištná 5836, 984 01 Lučenec, IČO : 51 073 846, zapísaná v Obchodnom registri okresného súdu Banská Bystrica, Vložka číslo: 32574/S, email: info@mlproduct.sk, telefonický kontakt : +421 945 508 863.

3. Obchodníkom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope https://mlproduct.sk/ je ML product, so sídlom Skladištná 5836, 984 01 Lučenec, IČO : 51 073 846, zapísaná v Obchodnom registri okresného súdu Banská Bystrica, Vložka číslo: 32574/S, email: info@mlproduct.sk, telefonický kontakt : +421 945 508 863.

Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

4. Kupujúci – každá osoba, ktorá uzatvorí kúpnu zmluvu s predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu.

5. Spotrebiteľ – je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

6. Podnikateľ – osoba zapísaná v obchodnom registri; osoba podnikajúca na základe živnostenského oprávnenia; osoba podnikajúca na základe iného než živnostenského oprávnenia; osoba vykonávajúca poľnohospodársku výrobu zapísaná v osobitnej evidencii

7. Kúpna zmluva – zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru od predávajúceho, za ktorý sa kupujúci zaväzuje uhradiť kúpnu cenu, jej neoddeliteľnou súčasťou sú VOP

8. Zmluvné strany – predávajúci a kupujúci

9. Orgán dozoru - Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1

10. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie je nulová).

11. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie, pokiaľ je nesporné, že predávajúci komunikuje s kupujúcim alebo ním oprávnenou osobou.

12. Na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.

13. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonník a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, všetky v znení neskorších právnych predpisov.

14. Právne vzťahy predávajúceho s podnikateľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka v znení neskorších právnych predpisov.

15. Predávajúci v súlade s ustanovením § 2 písm. l) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov informuje spotrebiteľa, že sa nezaviazal dodržiavať žiadny kódex správania.

17. Spotrebiteľ svojim podpisom predávajúcemu výslovne potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

 

Článok II.

Cena

1. Všetky uvádzané ceny pri tovare a službách sú konečné vrátane 20 % DPH.

2. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.

3. Obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru. Predchádzajúca cena tovaru je najnižšia cena, za ktorú obchodník predával alebo poskytoval tovar v období 30 dní pred znížením ceny tovaru, alebo od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak obchodník predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako 30 dní pred znížením ceny. Obchodník môže pri postupnom znižovaní ceny tovaru uviesť ako predchádzajúcu cenu tovaru pôvodnú cenu tovaru pred prvým znížením ceny tovaru bez ohľadu na čas predaja alebo poskytovania tovaru.

 

Článok III.

Objednávka

1. Objednávku možno vykonať bez registrácie alebo s registráciou kupujúceho prostredníctvom e-shopu.

2. Pri registrácii je kupujúci povinný uviesť údaje v rozsahu: meno a priezvisko, poštová a fakturačná adresa, telefónne číslo, email. Podnikateľ je povinný uviesť aj IČO, DIČ, prípadne IČ DPH.

3. Tieto údaje budú v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov použité v rámci vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).

4. V prípade uvedenia nepravdivých údajov alebo údajov inej osoby pri registrácii zo strany kupujúceho je takto uzatvorená elektronická zmluva neplatná. Poskytovateľ vylučuje svoju zodpovednosť, ak kupujúci využíva jeho služby v mene inej osoby alebo s použitím nepravdivých údajov.

5. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za oneskorené doručenie alebo za iné problémy a chyby, ktoré sú následkom chybne a/alebo nepresne zadaných údajov kupujúcim.

6. Kupujúci sa po úspešnej registrácii prihlási do internetového obchodu. Kupujúci je povinný sa prihlásiť do internetového obchodu pred uskutočnením každej ďalšej objednávky.

7. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a jeho odoslania predávajúcemu. Pre správne a riadne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.

8. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb. Objednávka sa jej odoslaním stáva pre kupujúceho záväznou, teda je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim.

9. Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný a odoslaný informačný e-mail o tom, že predávajúcemu bola e-shopom doručená objednávka kupujúceho na spracovanie. Tento e-mail nie je potvrdením objednávky v zmysle ods. 10. tohto článku.

10. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je elektronická správa predávajúceho odoslaná na e-mailovú adresu kupujúceho alebo krátka textová správa odoslaná na mobilné telefónne číslo kupujúceho, ktoré kupujúci uviedol v jeho objednávke s informáciou, v akom rozsahu je akceptácia objednávky kupujúceho nesporná. Elektronická správa predávajúceho, ktorou sa objednávka kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta alebo odmieta, resp. inak zreteľne neakceptuje, je odmietnutie objednávky kupujúceho.

11. Ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia, a to z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže predávajúci objednávku stornovať, o čom kupujúceho informuje prostredníctvom e-mailu. Taktiež má predávajúci právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávnu resp. neexistujúcu adresu. Ak kupujúci zaplatil kúpnu cenu za tovar, ktorý mu nemôže byť dodaný z niektorého z vyššie uvedených dôvodov, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu v lehote do 14 dní od zrušenia objednávky.

12. Kupujúci je povinný skontrolovať ponuku/objednávku, či sa zhoduje s požiadavkou. Firma ML product, s.r.o. nenesie zodpovednosť za prípadné chyby vyplývajúce zo zlého spracovania ponuky/objednávky, a reklamácie, ktoré vzniknú v dôsledku týchto chýb, nebudú uznávané.

 

Článok IV.

Platobné podmienky

1. Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:

a.) platba na dobierku (priamo kuriérovi pri preberaní zásielky)

b.) platba prostredníctvom platobnej brány SLSP - Global Payments

c.) platba v hotovosti pri osobnom prevzatí na výdajnom mieste Skladištná 5836, 984 01 Lučenec

d.) platba vopred na účet, tovar bude zadaný do výroby po prijatí peňažných prostriedkov na účet predávajúceho

2. Poplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI. týchto všeobecných obchodných podmienok.

3. Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu zľavu na základe jednorazového zľavového kupónu.

4. Poskytované zľavy nie je možné kumulovať.

 

Článok V.

Dodacie podmienky

1. Predávajúci je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky za dohodnutých podmienok zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.

Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ju predávajúci odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu predávajúci. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu predávajúcim, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie.

2. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb s rôznou lehotou dodania, celá objednávka bude dodaná v termíne najdlhšej dodacej lehoty. Ak časť tovarov z objednávky nie je skladom, resp. chýba materiál na výrobu, predávajúci informuje o tom kupujúceho s možnosťou čiastočných dodávok.

3. Spolu s tovarom je kupujúcemu zasielaná faktúra (daňový doklad) elektronicky a ďalšie dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu.

4. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.

5.Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:

a.) vlastnou dopravou spoločnosti ML product spol. s.r.o., so sídlom: Skladištná 5836, 984 01 Lučenec

b.) prevzatie kupujúcim osobne na výdajnom mieste predávajúceho (osobný odber): Skladištná 5836, 984 01 Lučenec.

6. Predávajúci doručuje tovar na územie Slovenskej republiky.

7. Tovar bude doručený na doručovaciu adresu uvedenú v objednávke. Kupujúci je povinný objednaný tovar prevziať v dohodnutom termíne, na adrese uvedenej v objednávke a uhradiť celkovú cenu, s ktorou bol oboznámený pri vyplňovaní objednávky.

8. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim v momente, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednávky.

9. Predávajúci nenesie zodpovednosť za neúspešné doručenie tovaru alebo za jeho oneskorené doručenie v prípade, ak kupujúci uviedol doručovaciu adresu nesprávne alebo nepresne.

10. Pri prevzatí tovaru od osoby zabezpečujúcej prepravu je kupujúci povinný skontrolovať množstvo doručených balíkov s tovarom, ktorých počet je uvedený na adresnom štítku umiestnenom na balíku a v doručovacom hárku tejto osoby a neporušenosť obalu všetkých balíkov.

11. Svojím podpisom na doručovacom hárku kupujúci potvrdzuje správnosť množstva prebratých balíkov a ich neporušený obal. Pokiaľ je balík/-y viditeľne porušený/é, poškodený/é alebo zničený/é, resp. nekorešponduje množstvo prebratých balíkov, Kupujúci je povinný bez prevzatia balíka/-ov ihneď kontaktovať predávajúceho a s osobou zabezpečujúcou prepravu spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie obalu tovaru pri preprave nebudú predávajúcim akceptované.

12. Reklamácie mechanického poškodenia tovaru doručeného v neporušenom obale, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je kupujúci povinný oznámiť emailom do 24 hod. od prevzatia tovaru. Neskoršie reklamácie tohto druhu už nie je možné uznať.

13. Ak predávajúci nedodá vec včas, kupujúci môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov ak predávajúci odmietol vec dodať, včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo, kupujúci pred uzavretím zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité. Po odstúpení od zmluvy podľa predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.

 

Článok VI.

Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb

1. Pri platbe vopred na bankový účet predávajúceho, alebo prostredníctvom platobných brán si za dopravné predávajúci účtuje:

a.) pri doprave spoločnosťou ML product spol.s.r.o., zásielka s objednávkou kupujúceho doručená do 1-2 pracovných dní po expedícii zo skladu predávajúceho

• Pri hodnote objednávky do 60€ s DPH - cena dopravy: 10€ s DPH

• Pri hodnote objednávky nad 60€ s DPH- bezplatné doručenie (ZDARMA)

Pri platbe na dobierku (priamo kuriérovi pri preberaní zásielky):

a.) pri doprave spoločnosťou ML product spol.s.r.o - zásielka s objednávkou kupujúceho doručená do 1-2 prac. dní po expedícii zo skladu predávajúceho

• Pri hodnote objednávky do 60€ s DPH - cena dopravy: 12€ s DPH

• Pri hodnote objednávky nad 60€ s DPH- bezplatné doručenie (ZDARMA)

2. Pri platbe v hotovosti, alebo prostredníctvom bankovej karty na výdajnom mieste predávajúceho pri prevzatí objednávky kupujúcim osobne (osobný odber): cena 0,00€

3. Balné je zahrnuté v cene tovaru.

4. Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby.

5. Predávajúci môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebudú účtované žiadne dodatočné poplatky za dopravu, okrem tých, ktoré boli započítane v objednávke.

 

Článok VII.

Prevod vlastníckeho práva

1. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho po zaplatení plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku momentom prevzatia veci od predávajúceho alebo dopravcu. Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania.

 

Článok VIII.

Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez udania dôvodu, jeho uplatnenie a poučenie spotrebiteľa

1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov podľa ustanovení § 19 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.

2. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 a 3 zákona o ochrane spotrebiteľa, resp. odseku 5 a 7 , okrem zmluvy, ktorej predmetom je

a) poskytnutie služby, ak

1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a

2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,

d) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

e) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,

3. Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.

4. Na odstúpenie od zmluvy môže kupujúci využiť nasledovný vzorový formulár podľa prílohy č. 2 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. : Odstúpenie od kúpnej zmluvy v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou. – NOVÝ FORMULÁR V PRÍLOHE č.1: Odstúpenie od kúpnej zmluvy a POUČENIE V PRÍLOHE č. 2: Poučenie o uplatnení  zákona o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024. 

5. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do

a) 14 dní odo dňa

  • prevzatia tovaru spotrebiteľom, pričom tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
  • uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,

6. Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie, resp. poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 5 môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 5 písm. a).

7. Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie, resp. poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy ani podľa odseku 6, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 5.

8. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

9. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho počas jeho prevádzkových hodín (od 08.00 do 16.00) alebo toto odstúpenie podať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy, od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia.

10. Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi z dôvodov podľa osobitného predpisu.

11. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.

12. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.

13. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.

14. Doplnkovou zmluvou podľa odseku 13 sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.

15. Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa odseku 14 požadovať od spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods. 3 zákona o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, resp. článku IX odseku 2 a 4, a Článku X. odsek. 3. Odsekom 13 nie je dotknutá zmluva o viazanom spotrebiteľskom úvere.

16. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.

 

Článok IX.

Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

1. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

2. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g.) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, resp. nepoučil spotrebiteľa o jeho povinnosti znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy, a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

3. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f.) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, resp. neposkytol poučenie spotrebiteľovi o jeho práve odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy. Obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy v zmysle prílohy č. 2 vyššie uvedeného zákona.

4. Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm c. ) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.

5. Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka nevznikajú okrem povinností podľa odsekov 1 až 5 a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa článku X. odseku 3 žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.

 

Článok X.

Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

1. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

2. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku 1 v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

3. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

4. Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za

a) poskytnutie služby, ak

1. obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f.) alebo písm h.) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, alebo

2. spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby

5. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

6. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.

7. Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa odseku 1, ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.

8. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy sa zakazuje.

 

Článok XI.

Práva a povinnosti zmluvných strán

1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.

2. Kupujúci je povinný:

a.) prevziať objednaný tovar,

b.) zaplatiť za prevzatý tovar dohodnutú kúpnu cenu predávajúcemu,

c.) prekontrolovať neporušenosť obalu pri jeho preberaní a do 24 hodín od prevzatia zásielky aj samotný tovar.

3. Predávajúci je povinný:

a.) dodať zákazníkovi tovar v uvedenej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,

b.) spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi elektronicky, resp. na vyžiadanie v listinnej podobe, všetky dokumenty k tovaru v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.

 

Článok XII.

Záverečné ustanovenia

1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.

2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.

3. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky.

4. V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými podmienkami.

5. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť od 1.7.2024.